2012-12-03

Hej bloggen!

Det har gått en tid sedan sist och vi har inte hörts av så mycket. Den där senaste laddningen måste ha varit rejäl för det verkar som om jag inte behövt blogga eller springa alls sedan dess. :-)

Veckan som gick for som vanligt fram i rask takt. Det var en kursvecka så de tre arbetsdagarna mån-ons bara försvann och sedan två dagar i Sigtuna. Träningskläderna var med, men det fanns ingen tid. Grupparbete efter kursen och då blev det bara 30 minuter egen tid innan middagen. Lite tajt för att hinna byta om, träna, eftersvettas, duscha och klä sig.  :(

Men lördagen bjöd i alla fall på en ganska fin dag och en milrunda utan större ambitioner. Söndagen var min alldeles egen. Kan inte riktigt minnas senast jag hade en alldeles egen dag att bara göra som jag själv vill. Det var ingen inplanerad egentid utan blev bara så. Äldsta grabben for till Stockholm med bandylaget och hustrun på poolspel med yngsta sonen. Därför hade jag inga direkta planer, lugn morgon och lite hushållssysslor som att plocka ur diskmaskin, hänga tvätt, ladda tvättmaskin, kasta ut sängkläder på vädring osv.

Löpning var inte vad som dök upp i mitt huvud. Det som dök upp i mitt huvud var shopping, så jag for iväg och kollade på lite skor, skjortor och jeans. Rätt skönt att bara strosa runt och kika och handla lite ohämmat - finns ett visst behov då jag aldrig hinner springa i affärer. Käkade lunch på en thairestaurang på stan, inhandlade lite mer plagg och sedan åkte jag hem och för lite adventsfika och lugn söndagskväll.

Så varken löpning eller inhandling av träningskläder. Är det någon sorts inre träningsrevolt som pågår i min kropp just nu?

Tvingade mig i alla fall att köra 20 minuter på crosstrainer ikväll och avslutade med lite excentrisk tåhäv. Har känt av hälsenorna lite senaste tiden så det känns som om det är dags att hänga på den där ryggsäcken med vattendunkar och stå på tå för sina hälsenors skull.



2 kommentarer:

  1. Aj aj, låter oroväckande. Shopping istället för löpning. Du håller väl inte på att förvandlas till stekare? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Överhängande fara, jag är lite rädd för mig själv! Kompenserade med fostrande lunchlöpning i snöovädret idag. :-)

      Radera