2012-12-15

Lördagsbestyr

Snacka om att jag slocknade tidigt igår, typ halv tio. Inte så konstigt att jag vaknade halv åtta imorse - rejält utvilad. :-)

Planen för dagen var egentligen att hinna med att springa ett långpass - men se det blir inget med det idag.

Istället blev det lugn och skön morgon. Sedan lämnade jag och hustrun av barnen hos svärmor för lite besök i pulkabacken och pepparkaksbak.

Barnfria. 

Vad gör man då? 

Jo, ner på stan för att fixa de sista julklapparna. Det mesta är redan klart - riktigt skönt att gå runt på stan och strosa tillsammans, äta lunch. Ingen stress, det var förvånansvärt lite folk på stan. Nu är vi klara med julklapparna i alla fall. Hmm, jo jag har väl kvar att handla något åt min livskamrat då iofs.

Idag har vi inhandlat julgran också, valde att göra det utan barnens samtycke i år. Det blir lite av en överraskning istället - för de har redan tjatat i en vecka nu om att vi borde skaffa julgran så vi inte blir utan. Det har liksom aldrig hänt att vi blivit utan julgran så jag vet inte riktigt varför de är så oroliga för det.

Lite belysning har jag också lyckats få upp utomhus. Det brukar jag sätta upp senast i november annars, men har liksom prioriterat bort det under hösten.

Det ser ut att kunna bli en hel vecka utan träning nu för imorgon är det poolspel för yngsta grabben hela dagen. :-(

Ska se om jag kan stanna hemma imorgon - fortsätta vara lite frånvarande far och ge mig själv den tid jag behöver för min träning. Får bli lite förhandling om detta under kvällen med hustru och son. I så fall blir det långpass imorgon, något jag känner att kroppen verkligen behöver.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar