2012-12-10

Början på slutet

Nu är det dags för sista kurstillfället och kanske kan jag äntligen få lägga detta bakom mig. De (förhoppningsvis) två sista dagarna går av stapeln nu tis-ons. Redan imorgon kväll lär jag få veta om jag klarat av min certifiering.

Jag vill gärna intala mig att det är lugnt och att alla som varit med på kurstillfällena klarar sig, men man vet ju aldrig. Det har varit en hel del litteratur att läsa på fritiden och jag har inte riktigt hunnit med det. Egna hemuppgiften och grupparbetena är i alla fall godkända.

Spenderade i princip hela helgen med näsan i böckerna och även idag har jag satt av nästan hela dagen för studier. Var in på kontoret vid lunch två timmar för lite möten bara.

Denna vecka blir det kanske lite mindre träning igen. Förra veckan bjöd ändå på totalt fyra träningstillfällen. Det enda jag saknar är ett långpass som borde ha sprungits  under helgen. Som jag förstått var det ju startvecka för träningsprogrammen inför Stockholm Marathon. :-)

Mitt enkla träningsmål inför Stockholm Marathon är 3.30. Tror att jag ska kunna prestera ett marathon i strax under 5-tempo. Årets premiär gick på 3.53.18 och då startade jag ju i startleden längst bak med begränsade möjligheter till att hålla något högre tempo initialt. Dessutom kämpade jag ju med mina hälseneproblem under hela våren och kunde inte träna som planerat.

Med hälsan i behåll och bra förutsättningar för träning så tror jag inte att 3.30 ska vara ett helt omöjligt mål, det är något jag i alla fall ska ha som mål under träning. :-)

Men nu ska jag först sopa undan denna kurs som tagit mycket tid och energi under hösten. Min kollega, som blev iväg kallad på internuppdrag i Zürich strax efter att jag börjat min nya tjänst, har nu kommit tillbaka och det känns verkligen som om arbetstillvaron börjar normaliseras. Förra veckans två lunchlöpningar tyder kanske på det också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar