2012-12-30

Bra känsla igen

Efter senaste tidens känsla av "motgång", det vill säga att jag helt enkelt inte hittar den där lusten att springa, så hade jag idag en bra känsla när jag sprang milen.

Det blev en helt oplanerad milrunda där jag inledde lugnt de första 3 km ihop med hustrun. Därefter satte vi på lite musik istället och jag ökade tempot. Detta blev ett riktigt skönt pass med lite inslag av fartlek, men främst bara njuta av att springa. Fokuserade lite på andning och teknik också. Hälsenan är mycket bättre - lite känningar den första kilometern, men inget nämnvärt under resten av löpningen eller efteråt.

Tror jag behöver ha lite mer av sådana pass för att bygga upp den där känslan igen av att vilja komma ut och springa. Såg att detta blev det tredje passet denna vecka och kanske är det så enkelt att lite regelbundenhet och volym på träningen skapar den där rätta känslan som jag nu saknar?

Det blev inget inlägg under gårdagen, mest för att jag inte kände för att skriva. Den där krogrundan i fredags blev lång, hann avverka 3 krogar under kvällen med start vid 16-tiden - kom hem kl 3. :-)

Ändå blev det rätt sansat. Jag var uppe och igång redan före 10 på lördagen. Handlade mat och provade på att laga till nyårsdesserten (mer om det senare). Därefter lunch och ner på stan igen för att gå på bio hela familjen - vi har verkligen sett framemot att se Hobbit! De 3 timmarna i biosalongen kändes knappt som 2 timmar. Gillar filmen, den var riktigt bra faktiskt. Nu får man vänta på uppföljare. :-)


0 kommentarer:

Skicka en kommentar