2012-12-27

Vad kallar man...?

Efter mycket om och men lyckades jag sparka ut mig själv genom ytterdörren med träningskläder på!

Det satt långt inne kan jag lova. En lång inre dialog där jag lååångsamt övertalade mig själv och samtidigt bytte om under 30-40 minuter. Så konstigt det där att jag så gärna vill ut och springa och ändå så ogärna vill byta om ställa mig ute i kylan! När jag väl står där utanför huset och väntar på att träningsklockan ska låsa in GPS-satelliterna så känns det ju ändå riktigt skönt och helt rätt - kroppen vill springa.

Med tanke på mina småkänningar i vänster hälsena igen så försöker jag ändå hålla mig till lite kortare och lugnar löpning. Tror det är vettigt att komma igång lugnt och successivt öka volymen.

Kanske sprang jag snabbare än jag borde ha gjort ikväll, men det gick inte extremt fort. Snittade strax under 5 min/km över de 7,5 km jag sprang. Sprang i tänkt maratontempo alltså.

Nu till dilemmat. Vad kallar man då ett sådant här pass? Satt i Garmin Connect och skulle sätt namn på passet - alldeles tomt i huvudet. Slutade med att jag skrev "Må-bra-pass". För det är precis vad det var.

Annars brukar jag klämma dit "långpass", "distanspass", "milrunda", "tempo" eller något sådant, men inget passade ju inte på 7,5 km i tänkt maratontempo!

Finns det någon samlad löpar-lingo-ordbok där man kan slå upp definitioner på olika träningpass? Om det saknas en definition för detta så blir mitt bidrag i så fall "Må-bra-pass" med definitionen "ett pass i tänkt maratontempo över 75% av din normalsträcka". :-)

Annars har jag jobbat idag och det var lugnt på kontoret. Bara några få tappra själar på plats - det är ett rent under vad man kan få uträttat en dag när man får jobba ostört!

Imorgon kommer jag att nyttja lite av mitt fiktiva flexkonto och sluta lite tidigare. Ska gå på stan en stund tillsammans med hustrun och byta lite julklappar. När hon sedan åker hem så går jag vidare på en krogvända med en barndomsvän. Vi hörs kanske på lördag eftermiddag igen.... :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar