2012-12-25

Pulsa i snön

Det blev en kort vända med hustrun idag. Med all snö som kommit så försökte vi vänta in snöplogen, men man vill ju också springa i det lilla ljus som bjuds om dagarna också.

Någon plogad cykelbana stod inte att finna. Decimeterdjup nysnö eller halvpackat snömodd var vad som bjöds. Det gick i lugnt tempo och blev en ganska skön lunk genom det snöiga landskapet.

Jag tycker det blir ett så skönt "dovt ljud" ute när det just snöat - allt är så lugnt på något sätt. Ändå var det mycket folk i rörelse. Många som ville trampa igång stinna magar misstänker jag.

Hälsenan känns redan mycket bättre och även om jag har känningar när jag springer så är det inte något som stiger över en 2:a på en skala till 10.

Julafton blev lugn och skön, så roligt att träffa hela familjen på julafton. Någon brist på mat var det inte och även om man försöker hålla igen lite så blir det ju alldeles för mycket att äta under hela dagen. :-)

Idag har det varit en lugn juldag här hemma. Grabbarna har fått sin efterlängtade speldag så de har suttit framför dator och tv-spel i princip hela dagen. Vi kastade ut dem i snöhögen utanför en kort stund efter lunch så att de skulle få lite friskluft i alla fall.

God fortsättning!

6 kommentarer:

  1. En lite varning bara. Oplogade vägar, snömodd och onda hälsenor är ingen bra kombination. Då kan det lätt bli värre.

    Manar till försiktighet så här i julefriden :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tar till mig alla råd och beaktar dem noga. Är väldigt försiktig kan jag lova - vill absolut inte hamna i samma besvär som i våras då jag startade bloggen.

      Radera
  2. I Enköping var det blandat underlag, bitvis bra plogat bitvis snöpulsning när jag var ut idag och sprang en runda som var ganska jobbig trots att det inte var avsikten. God fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böjar inse hur pass varierad löpning kan vara - det vill säga vad som är jobbigt från en gång till en annan. :-)

      God fortsättning!

      Radera
  3. Nysnö kan vara härligt fluffigt att springa i, men snömodd däremot - ingen favorit.
    Gör hälsenorna sig påminda bara när du springer, eller är de stela och ömma på morgonen också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var faktiskt så att jag valde att springa i den orörda snön längs kanterna av cykelbanan - så mycket skönare än att springa i det upptrampade stråket.

      Hälsenorna är bra på morgonen, även om jag kände av dem även på morgonen ett par dagar efter mitt senaste långpass. Så nu kör jag med tåhäv och försiktighet i löpningen. :-)

      Radera