2012-11-25

Recharge

En sak är alldeles säker: Dagarna springer förbi även om inte jag springer!

Kanske nöjer sig kroppen just nu med det höga tempot runt om för det finns liksom ingen rastlöshet i kroppen trots flera dagars uppehåll i löpandet. Börjar bli lite osäker på hur mycket jag ska lyssna på kroppen - har den blivit lite lat eller? :-)

Jag väljer i alla fall att lyssna på kroppen och tvingar mig inte iväg på löprundor just nu om det inte känns nödvändigt i kroppen. Idag bar det ändå av på ett långpass efter mycket tveksamhet. Någonstans innerst inne fanns ju det där begäret att få springa.

Valde att springa helt planlöst ikväll. Var inte riktigt klar på hur långt, snabbt eller länge jag skulle springa. Det blev i alla fall någonstans strax under 17 km. Klockan stannade på 15,8 km efter 1:16. Men jag lyckades tydligen inte att trycka till startknappen på klockan så jag bommade den inledande kilometern.

Sådana där små missar med träningsklockan kan verkligen irritera mig, vilket onödigt misstag och vilken onödig sak att lägga energi att tänka på. Varför lägger jag ens energi på att skriva dessa rader! :-)

Det var mörkt idag när jag sprang... det var väl mörkt mest hela dagen idag?!

Mörkt - meditativt att nöta asfalt och se raden av lampor framför sig

Som du säkert förstår så har veckan åter fyllts av arbete och aktiviteter. Det är ändå mindre stressigt på jobbet just nu. Den där skillnaden mellan mycket att göra och att ha det stressigt. Jag har inget emot mycket arbete det är bara roligt när det rör på sig.

Det är när man inte har tid att göra det som måste göras, vid rätt tillfälle och med rätt insats, som jag blir lite pressad - när jag själv inte styr över beroenden. Tillfällen när jag skär bort icke-prioriterade aktiviteter och står kvar där med bara högprioriterade uppgifter och ser att jag måste skära ytterligare. Det är sådana situationer som får min puls att öka lite och då tar det mycket energi.

Nu har många vardagsrutiner äntligen börjat bli just lite av rutiner för mig - det känns otroligt skönt.

Skönt också att få med sig den här återladdningen av energi inför den kommande veckan. Hmm.. i mörkret och kylan ute så måste ju energin komma inifrån, eller?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar