2012-11-18

Milen i Uppsala

Det blev en milrunda i Uppsala. Mycket skönt att få komma ut och springa av sig lite. Riktigt skönt också att springa på ett nytt ställe. Då jag startade vid Gränby sportfält så började jag med att spring upp och runt Gränby 4H gården och sedan tillbaka bort och runt ett varv i Svartbäcken. Det blev mestadels asfalterad cykelbana, men i huvudsak genom skog och "äng" med stadprägel. :-)

Min löpningen blir lite annorlunda när jag vet att jag kommer att få stanna och leta vägen - det blir mindre resultatorienterat. Springer jag min vanliga runda så vet jag ju vad jag "förväntas" springa på för tid och jag kör lite på autopilot.

Nu blev miltiden inte mycket annorlunda än annars, men det blev ju ett par små vilostopp också på vägen. 10,4 km på strax under 47 minuter gav ett snitt på 4.30-4.32 beroende på vilket träningsprogram man tittar på. Det kändes ändå som en ganska lätt löpning idag även om pulsen låg ganska högt.

Kanske berodde den lätta känslan på att det platta Uppsala bjöd på väldigt liten variation i höjdled?

Äldsta grabben spelade två bandymatcher i Relitahallen och resultatet kunde ju ha varit bättre på alla sätt...det var lite sura miner på dessa bandyspelare kan jag säga. :-)

Annars känns det ju bra nu när jag äntligen parkerat baken i soffan här hemma för lite söndagsslappande. Den där sköna känslan efter löpningen sitter kvar och jag är färdig med den egna hemuppgiften... bara att njuta av stunden.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar