2012-11-03

Vilan fortsätter

Ingen träning de senaste dagarna och det är inte för att jag inte skulle ha kunnat hinna med det. Jag har helt enkelt valt att vila mera. Dels är det på något sätt att kroppen verkar vilja det och dels har jag lite små diffusa känningar i vänsterfot av någon anledning. Inget allvarligt utan mer en trötthetskänsla i fotleden/ankeln eller hur man ska beskriva det.

Det blir lite mer vila nu på sätt och vis. Barnen har varit lite förväntansfulla i veckan. Igår åkte de nämligen iväg med farmor & farfar i deras husbil. Detta blir första gången de åker husbil och det är tydligen en stor händelse. Inte förrän på söndag någon gång efter lunch är de tillbaka.

Så en hel helg för mamman och pappan själva, inte helt vanligt kan man säga. Igår kväll passade vi på att åka ner på stan och det slutade med en trerätters. Inte alls dumt att bara få sitta och prata ostört och bli serverade.

Ikväll har vi bjudit hem ett par på middag så nu är det dags att sätta igång dagens aktiviteter. Det står bouillabaisse på menyn och jag funderar på att bjuda på souvascarpaccio till förrätt. Souvas är en samiskt rökt renkött om någon undrar. I så fall blir det nog varma hjortron och glass till avrundning. Det är nog hög tid att bestämma sig för menyn nu tror jag. :-)

Inte illa med trerättersmiddag två dagar i rad... även om den andra kommer att kräva lite mer insatser från min sida förstås.

Om lördagen mot förmodan skulle ge utrymme för löpning så blir det nog en kort vända. Annars står 12-18 km i planen för söndag - får se hur det blir med det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar