2012-10-31

Vilodag

Idag blev det dubbel vila och ändå arbete.

Jag började dagen med att snooza bort 40 minuter av morgonrutinen. Det blev en hastig genombläddring av tidningen och sedan iväg till jobbet som vanligt. Lite mer normalt arbetstempo just nu så jag kan sitta ner på lunchen och äta utan att samtidigt vara på språng.

Vid 15-tiden slog en riktigt rejäl trötthet in och jag trodde jag skulle somna sittandes i konferensrummet jag befann mig i. Men jag tog mig igenom mötet och kunde åka hem.

Hemma väntade den nya diskmaskinen vi beställt. Så jag högg in på den och kastade ut den gamla. Skönt att göra något "riktigt" arbete som omväxling. Jösses vad tyst den nya maskinen är.

Valde att låta datorn vara helt och hållet ikväll. Vila!

Passade på att städa akvariet också... välbehövligt!

Sedan parkerade jag baken i soffan och alltså ingen träning trots att det var min tanke när jag lämnade kontoret. Vilodag helt enkelt.

Tror min kropp behöver vila. Vila från datorer, vila från träningen och vila som i sömn. Tror det är vad kroppen säger så jag lyssnar på det.
Så nu blir det att släcka och sova.

2 kommentarer:

  1. Klokt lyssnat på kroppens signaler!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det! Så svårt ibland att veta vilka signaler det är man ska lyssna på - det kan vara lite motstridiga ibland. Sunt förnuft brukar dock räcka långt. :-)

      Radera