2012-10-21

Nästan kusligt eller?

Idag kom jag äntligen ut på ett efterlängtat långpass. Det har liksom byggts upp en förväntan inombords nu en tid att få komma ut och springa minst två mil. Enda hindret har ju varit det där med att hitta tiden.

Så nu hittade jag, eller gav mig själv, den där tiden och sprang iväg. Välbehövlig genomkörare av systemet på alla nivåer - benmuskler som får jobba, hjärtat får slå och tankarna får flöda fritt genom skallen.

Det är en sådan obeskrivligt skön känsla i kroppen efteråt ... fast det vet väl redan de flesta av er som läser denna blogg?! :-)

Dagens långpass blev 22,4 km i 5 min/km tempo så klockan stannade på 1.52. Det var nästan så att jag funderade på att springa en bit till, jag joggade runt kvarteret ett varv och funderade på det faktiskt.

Västerås Slott rakt fram
Passade på att ta ett par kort utefter dagens sträcka där jag bland annat passerade Västerås Slott och även sprang längs Mälarens strand

Lugnt på Mälaren
Det var lugnt på Mälaren idag och inte bara där, något som nästan kändes lite kusligt idag var att jag inte mötte eller såg några andra löpare ute. Det var massor av folk som promenerade. Att springa längs rätt välbefolkade sträckor under två timmar och (nästan) inte se någon annan löpare känns ju konstigt. Jag skrev ett "nästan" där för se sista 200 m upp till huset hemma så mötte jag faktiskt en granne som just gav sig iväg på tur. :-)

Är det slumpen eller har marjoriteten av löparna flyttat inomhus till löpbandet nu när temperaturen börjar krypa under 10 grader?

4 kommentarer:

  1. Det var slumpen! Det var hur mycket löpare som helst i Ursvik idag när jag var där och då är spåren ändå väldigt våta och inte bra att springa i.

    Det måste ha varit slumpen :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst måste det vara slumpen. Hur troligt är det alla löpare ska vara i Ursvik? ;-)

      Radera
  2. I Stockholms södra förorter mötte jag en hel del löpare idag, men jag blev förvånad över att jag var den ende som sprang i korta tights och t-shirt i den relativa värmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lätt att klä sig för varmt nu när man tror det är kallt ute. Jag sprang också med korta tights, men hade långärmat och det blev stundtals lite varmt.


      Radera