2012-10-08

Hässelbyloppet... not

Inte helt ofta så händer det att jag är riktigt impulsiv i beslut. Så var det med anmälan till Hässelbyloppet för någon dryg månad sedan. Jag ville verkligen springa loppet och det såg så tomt ut i kalendern att jag anmälde mig. :-)

Men sedan upptäckte jag att det var samma helg som jag och hustrun hade bokat resa till Spanien med svågern och svägerskan. Planen var att vi skulle åka dit nu på torsdag kväll och hem på söndag. Nåja, det är inte hela världen ... anmälningsavgiften är ju inte så hög trots allt så vad gör det?

Som om inte det var nog så dök ju den där kursen upp som jag skrev om igår och då visade det sig att ett av kurstillfällena är nu torsdag-fredag. Det är liksom inte läge att hoppa över detta så nu måste jag helt enkelt stå över Spanienresan. :(

Då öppnas ju å andra möjligheten att springa på söndag ändå... lite tröst för utebliven resa! Men så var jag så där ovanligt impulsiv igen och bjöd hem lite polare till lördagkvällen och nu inser jag att jag varken kommer att vara körduglig eller springduglig på söndag.

Känns som om det helt enkelt inte är tänkt att jag ska springa Hässelbyloppet i år eller också är det bara jag som duckar för nya prestationsnojjor. :-)

Hoppas det går bra för alla er som tänker göra personbästa på söndag!

3 kommentarer:

  1. Väldigt trist med Spanienresan!

    Impulserna kanske inte är slut. Du kanske får en ny impuls på söndag morgon och tänker "nä, nu åker jag till Hässelby oc springer enmil, jag har ju ändå betalt" :-).

    SvaraRadera
  2. Håller med Lennart! Var lite impulsiv även på söndag.

    Om inte annat, ha det så kul på lördag kväll.

    SvaraRadera
  3. Lennart, visst är det riktigt tråkigt - Spanien finns ju kvar och jag vet inte när jag skulle få chans att ta den där kursen/certifieringen så jag får försöka glädja mig för det.

    Man ska aldrig säga aldrig... :-)
    ...men jag håller det för osannolikt att jag dyker upp!

    Mathias, jag kanske klämmer en extra öl eller så för dig på lördag, skål! ;)

    SvaraRadera