2012-10-26

Morgonlöpning, isfläckar och snö!

Idag sitter jag hemma och jobbar ostört (hoppas jag). Har haft den här dagen som ett litet mål den senaste tiden då det varit mycket på jobbet. Passade på att boka in denna lugna fredag som en liten ventil eller ett delmål kanske man kan säga.

Det känns som om jag sprungit intervaller den senaste tiden och varje helg har varit lite av joggvila. Nu har jag gjort några sådana intervaller och behöver en längre ståvila helt enkelt. :-)

En chef jag hade i början av min karriär gav mig som ny tipset att ibland passa på att gå tidigt från jobbet på fredagen och komma sent till jobbet på måndagen. Det gav enligt honom känslan av att få en riktig långhelg utan att ta bort så mycket arbetstid. Det förutsätter ju att man har ett jobb med lite fria arbetstider förstås, vilket jag har. Men det där försöker jag göra ibland och det gör verkligen skillnad.

Så nu ger jag mig tid till återhämtning idag och jag tänker också starta nästa vecka i lugn och ro hemma och inte komma till jobbet förrän strax före lunch på måndag.

Löpning är något som jag planerat in för denna "lediga" dag och när jag vaknade i morse så kände jag att det var lika bra att få det överstökat. Morgonlöpning! Bureborn sådde nog det där fröet i veckan då hon skrev en kommenterade om hur skönt det är att springa på morgonen.

Så nu har jag just sprungit 5 km i nya vinterkylan, provat att trampa över isfläckar och lite snö. Vad snabbt det kan förändras! I söndags sprang jag i korta tights och idag var det långa tights, vantar och buff på skallen.

Friskt och skönt var det i alla fall och frukosten smakar ju fantastisk gott så här efteråt! :-)

2 kommentarer:

  1. Glad att jag kunde inspirera till en frisk morgonrunda!
    Det där trixet för att smygförlänga helgen låter smart. Kanskevärt att testa, nu när jag inte längre kan unna mig lyxen att vara ledig varje fredag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det bra att man kan inspirera varandra. :-)

      Radera