2012-10-12

Fredagsrutin

Kom hem till ett tomt hus ikväll efter kursen. Hustrun är bortrest på Spanienresan som jag var tvungen att stå över på grund av kursen/certifieringen och barnen var med svärmor.

Passade på att handla och fylla kylen med mat. Det var ruggigt nära att jag åkte och köpte pizza till middag för tröttheten höll på att fullständigt ta över. Men jag lyckade styra upp det hela och ställde mig vid spisen istället och på så sätt räddade jag barnens fredagsrutin  - TACOS! Misstänker att vi inte är helt unika där.

Att döma av den måttliga mängd tacos den äldsta sonens äter så framstår det inte som hans favorit, men av någon anledning så håller han hårdnackat fast vid att det visst är så. Märkligt.

Yngsta sonen frågade lite förvånat "har du lagat mat?". Inte så att jag inte brukar laga mat, utan han trodde mest att jag skulle vara för trött och köpa mat, kanske hoppades på pizza? Han anade nog inte hur nära sanningen han var den grabben. :)

Trevligt att få sitta ner tillsammans i lugn och ro, äta och prata så där när man varit borta och veckorna är så hektiska att man inte riktigt hinner umgås. Nu har vi hela helgen ensamma tillsammans och bortsett från lördagkvällens "herrmiddag" så är det endast en eftermiddagsträning vardera för pojkarna på schemat.

Kanske kan bli lite allmänt slappande, lite tv-spelande tillsammans och kanske en löprunda för mig.

4 kommentarer:

  1. Japp, Tacos till middag här också!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat hit :) Också helt slut efter kursen så nu blir det slötittande på TV. Här blev man serverad älgbiff med kantareller och rårörda lingon....smaskens va? :-)

    Ha en trevlig helg
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen Vivvi!

      Älgbiff med kantareller slår tacos alla dagar i veckan.

      Här hemma blev det att titta på film ihop med pojkarna. Nu hör jag alldeles tydligt hur sängen kallar på mig... :-)

      Radera