2012-10-14

Inte 25 längre

Det blir defintivt inte något Hässelbylopp idag. Lördagkvällens "herrmiddag" slutade inte förrän efter 4 på morgonen och även om jag inte är tokbakis så är jag alltifrån i toppform. :-)

En riktigt trevlig kväll blev det och den på eftermiddagen snabbt planerade och inhandlade middagen resulterade i en enkel chili con carne. Två habanero chili satte tydlig karaktär på anrättningen. Lite fascinerande hur stark habaneron är - när man står vid grytan och det ångar upp i ansiktet så tappar man liksom andan...märkte jag.

Om jag lyckas återställa vätskebalansen och formen lite så blir det nog en försiktig mil i eftermiddag. Men först väntar lite röjning här hemma - allt ifrån att plocka undan öl- och vinglas till att dammsuga, vaska och vika en del av veckans tvätt. Först ska jag bara servera frukost till ett par nattgäster.

Det känns att jag är inte 25 år längre, jag vet exakt varför sådana här kvällar sker så sällan. :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar