2012-11-09

Ryckigt värre

Det är ryckigt i inläggen flöde på bloggen, träningspassen genomförande och även i kvällens tempo.

Tog mig till sist ut på en kortare runda över 5 km för att springa bort en del av arbetsveckans stress och för att ladda om lite energi. Det var mycket spring i benen ikväll och utan att jag egentligen tänkte på det så landade första kilometern på 4.12 och sedan fick jag infallet att springa lite intervall/fartlekar.

Skönt att springa lite mer känslomässigt om man kan beskriva det så. Jag kämpar vidare med att hitta en form för arbetsrutinen på nya jobbet och det går sakta framåt. En del saker som tog mycket tid och energi i början har nu blivit lite mer av rutin och jag kan hugga in på nya aktiviteter som hittills har fått vänta.

I onsdags var jag iväg till min massör/zonterapeut/kinesiolog för behandling som väntat mer än 1 månad för länge. Visste att det fanns mycket att jobba med - vridning i höften, stel i käkar, nacke och axlar. Vi hann gå igenom mycket, men jag har en ny tid på tisdag för att räta ut lite kvarvarande spänningar och osymmetrier.

2 kommentarer:

  1. När man går till en naprapat, massör, kiropraktor, etc, etc vill dom alltid sälja minst två behandlingar. Gärna tre :-). Det är lite deras "merförsäljning" :-).

    Det är inget fel med det, jag förstår att dom gör så. Jag hade nog gjort lika dant :-). Dock brukar jag brukar ta två behandlingar och sen brukar jag säga att jag återkommer om den tredje.... :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kanske det som oftast är, jag har inte riktigt den erfarenheten själv.

      Men det är klart den här killen jag går till har lyckats riktigt bra med sin merförsäljning för jag har gått regelbundet hos honom i drygt 11 år. :-)

      Ungefär en gång var 6-8:e vecka behöver jag hjälp att räta ut lättare skrivbords- och löpningsåkommor. Nu har jag haft ett längre uppehåll i besöken och det sätter sina spår.

      För 11 år sedan var jag nästintill en krympling och hade migrän av nackvärk och spänningar i princip hela kroppen. Det har denna kille hjälpt till att räta ut det och idag vet jag oftast exakt var jag har besvär ... vilket inte alltid är samma ställe som man är stel eller har ont i. :-)



      Radera