2013-04-11

Lättad

Gick upp tidigt igår och förberedde frukost åt hustrun som fyllde år. En massa paket, frukost på sängen med ljus, blommor och "skönsång" ackompanjerat av yngsta sonen som gitarrist. Det blev uppskattat, lite av ett återkommande koncept här. Nytt för året var inslaget med gitarr samt att jag bjöd på chockladmousse som avrundning på frukosten. Även om just chockladmousse är uppskatta så fanns en viss skepsis till det som inslag vid frukosten ... men det verkade gå hem för inget fanns kvar efteråt. :-)

Jag är mycket lättad efter söndagens känsla där jag trodde att jag kanske dragit på mig en överansträngningsskada. Efter två dagars vila så provade jag igår (efter att ha levererat paket, frukost och morgontidning) att springa ett kort morgonpass. Det blev 5 km i 4.30 tempo och allt kändes bra i benen. Tröttheten i fotleder och känningen i vänster hälsena och vaden var borta.


Nu siktar jag på ett lätt pass imorgon fredag och på söndag ska ett riktigt långpass bli av om allt känns bra.

Annars är det riktigt mycket på jobbet nu så det var inte svårt att hitta tid till vila från löpningen. Skönt när prioriteringen är enkel... :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar