2013-04-05

Resultat = smärta

Under eftermiddagen idag började en begynnande träningsvärk göra sig gällande ... främst i sätesmuskeln. Det får ses som ett bra kvitto på gårdagens insats med backintervallerna. Låren är också lite små-möra.

Testade att springa ett kort återhämtningspass när jag kom hem från jobbet och det är väl tveksamt om det hjälper eller om det snarare stjälper. Det var trötta muskler som släpade runt mig. Glädjande nog ingen illavarslande ömhet - bara trötthet i muskler och leder.

Tror att den där träningsvärken jag känner bara är början på något som kommer att växa till smärta imorgon. :-)

Nu väntar lite fredagslugn med grillning, ett glas vin (eller två?) och kanske en film sedan. Även om denna arbetsvecka bara var fyra dagar så gick den ändå skrämmande fort.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Passet tog :-)! Stretcha lite också så blir det bra :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är det bra...varför träna om det inte märks? Nog har jag stretchat och fortsätter göra så. Tror dessvärre att jag få acceptera resultatet av dessa intervaller. :-)

      Radera