2013-04-15

Slukad

Förra veckan blev en lugn mellanvecka . Behov av vila i början av veckan i kombination med mycket arbete har gjort att det blivit lite tid till träning och bloggande - slukad av jobb igen helt enkelt. :-(

Känns inte som att träningsveckan blev fel dock. Jag behövde vilan där i början av veckan och igår, söndag, kom jag i alla fall iväg på mitt efterlängtade långpass över 2 mil. Det blev 22 km i 4.55 min/km.

Ett riktigt tufft pass för mig. Vid 18 km hade jag en riktig dipp och tänkte ett tag att "nu lägger jag ner", men lite löpstegsbyte, fokuserad andning, nedförsbacke och jävlar anamma tog mig vidare. Hade ont i båda benen - vader och hälsenor.

Var lite orolig (som alltid) att jag dragit på mig något skit, men nu ikväll när jag gav mig iväg på en lätt 5:a för att mjuka upp musklerna lite så kände jag ingenting. Nåja, lite kände jag - en grym träningsvärk i vaderna ... och låren också ... och rumpan. :-)

Således upplever jag att det blev ett riktigt bra långpass. Nästa långpass ska jag försöka att springa i lite lägre tempo, det är inte optimalt att varje gång ta ut sig så som jag gjorde denna gång.

2 kommentarer:

  1. Serru, nu byggde du lite långpasspannben! Så brukar i alla fall jag tänka när passet känns segt som sirap och jag bara längtar hem.
    Men liiiite långsammare vore kanske en ide, ja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen behöva bygga på det där pannbenet!

      Radera