2013-05-31

Strålande sol!

Vilket härligt väder Stockholm bjuder på idag!

Jag kom hit till lunch idag och började med att checka in på hotellet. Rummet var klart som tur var. Dumpa väskan, på med ryggan och iväg ut på stan. Knallade ner längs Kungsholmsgata mot station och raka vägen in på Runners Store för ett ersättningspar för mina slitna Kinvara 3. Resonerade en kort stund med expertisen i affären om det sunda/osunda i att springa i nya skor imorgon. Första budet var att springa i de gamla,, men att det nog inte spelade någon roll då det är exakt samma sorts sko som jag har. Kanske den bättre dämpningen i nya skon hjälper istället?

Så där nu har jag satt griller i huvudet på mig. Jag tog på mig de nya skorna och gick genom stan bort till Östermalms IP. Hämtade ut nummerlapp och gjorde en ganska snabb runda genom Expo. Det var varmt där inne och inte så mycket som intresserade mig. Jag hade mat i siktet ... Zeta pastaparty!

Slog mig ner vid en ensam löpare som verkade vilja ha lite sällskap. En göteborgare som sprungit 3 maraton (om jag inte missminner mig). Han sprang göteborgsvarvet för två veckor sedan och rekommenderade verkligen den folkfesten. Jag har definitivt tänkt att prova på Göteborgsvarvet någon gång. Han skulle i alla fall möta upp med sin bror som bor i Stockholm och troligen skulle de springa tillsammans. Kul när man sitter så där och pratar, vi plockade fram våra slitna skor och jämförde mina Kinvara med hans Brooks. Dessa modeller var ganska lika faktiskt och jag tror både han och jag sprang ganska lika i fråga om teknik, skoval och tempo.

Vi avslutade med att presentera oss och säga hej då. Adam, om du hittar hit så får du väl lämna en kommentar! :-)

Nu sitter jag i solen med en pilsner och njuter storstadspulsen. Fågelkvittret hemma är bytt mot brummande bilmotorer.... men det har sin tjusning det också.

Jo, just det.... jag tror nog att jag springer i mina gamla skor i morgon ändå...

Lycka till nu alla ni andra maratonsjälar!

2 kommentarer:

  1. Lycka till själv :-)!

    Håller med om att expon inte är så jätteintressant. Faktiskt en av de sämre jag har varit på i anslutning till ett maraton i den här storleksklassen. De hade kunnat göra den 4-5 gånger så stor och bredda utbudet rejält.

    SvaraRadera
  2. Lycka till! Sitter själv och väntar på att tiden ska gå eftersom jag vaknade kl 6 och inte kunde somna om :)

    SvaraRadera