2013-06-01

Snabbrapport SM

Nöjd! Verkligen jättenöjd! Galet nöjd!!!

Kom in på 3.30.36 efter att ha krigat mig igenom 28-35 kilometern. Därefter började benen röra på sig lite bättre igen och jag kunde springa de avslutande kilometerna och in på Stadion med viss stolthet.

Lyckades träffa på Lennart i folkvimlet på Östermalms IP och vi gick in i massagetältet för att för att få lite välbehövlig uppmjukning av ömma muskler. En fantastisk service!

Fick höra lite om Lennarts tankar om kommande utmaningar. Spännande! :-)

För min del väntar LL och jag vet inte om jag ska springa SM igen nästa år. Det här med regnet gör att jag blir lite sur - dyngsur helt enkelt.

Årets tillställning var i alla fall en mycket trevligare upplevelse jämfört med förra året.

Nu dags att göra sig klar för att gå på restaurang och ladda ny energi. Magen är lite i oordning med all sportdryck, bananer, saltgurka, buljong, dextrosol och den avslutande ölen med varmkorv till. Ouch vilken gegga det måste vara i kistan. Nu hoppas jag på ett halvkilo nötkött i någon form eller så.

6 kommentarer:

  1. Grattis!! Bra sprunget, jag har varit med er i tankarna hela dagen trots att vi haft gäster. Noterar att väldigt många verkar haft det tufft och "underpresterat" om man nu kan skriva något sådant om 42,2km löpning. Elittiderna på SM är ju inte heller bättre än förra årets förhållanden vilket jag tycker är lite konstigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Staffan! Det var riktigt tufft med den höga luftfuktigheten under första halvan. Jag lyckade verkligen inte hålla igen i början som planerat vilket kanske bäddade för den tuffa andra halvan. :-)

      Radera
  2. Jag är mycket imponerad av att du sprang på mycket fina 3:30:36 i den här värmen. En fantastisk prestation och du har hutvecklats så otroligt bra de senaste åren. Helt otroligt!

    Ät ett halvt kilo nötkött nu :-) så styr vi upp en träv på någon tävling eller så lite senare.

    Det var kul att träffa dig idag. Du inspirerar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart tack för de orden! Jag tror kanske att jag tappar lite perspektiv själv och det är bra att få höra från någon annan ... jag behöver nog reflektera lite över utvecklingen. :-)

      Det fantastiskt roligt att träffa dig också! Klart vi hittar tid att träffas mer på någon tävling framöver.

      Radera
  3. Du hade lite finare siffror än vad jag hade – framförallt om man kollar placeringarna vid mellantiderna! Sedan krigade du betydligt bättre på sista milen. Grattis till en väl genomförd mara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Morgan!

      Jag har precis tittat igenom mina 5 km splittar nu i resultatet och ser vad du menar med placeringarna. Alla verkar ha haft det tufft, för även om jag tappade tid så tappade jag ju inte placeringar. :-)

      Radera