2013-06-30

Gnällig hälsena och bad

Idag har det inte blivit mycket nytta gjort. Vi har mest slappat här hemma tills vi kände att nu har vi slappat nog. Jag och hustrun drog iväg på ett långpass tillsammans när det egentligen var dags för lunch.

Det blev då ett för mig väldigt lugnt lång pass i ~6.10 tempo över nästan 16 km. Syftet var väl främst att hjälpa hustrun tänja lite på gränserna för de distanser hon springer.

Vädret var rätt ok, det har regnat här hela morgonen, men det slutade under förmiddagen och lagom till vi gav oss iväg så sprack det upp och blev ganska mycket sol genom tunna molnslöjor. Fuktigt i luften och varmt.


Tog med mig telefonen idag för ta lite bilder utmed vägen. :-)


Den här rundan vi sprang idag är riktigt fin på första halvan där vi springer längs Svartån in mot Västerås centrum.

Ett koloniområde passeras med fina trädgårdar och små hus.
Efter att vi kommit hem och stoppat i oss en sen lunch bestämde vi att ta med oss grabbarna och åka och bada.


Det var skapligt skönt i vattnet, lite motstånd att komma i men njutbart när man väl lyckats. :-)

Jag är lite bekymrad över min vänstra hälsena igen dock. Den har varit påtagligt öm sedan i fredags och jag hade lätta känningar i den under hela långpasset idag. Egentligen hade jag tänkt att förlänga dagens långpass, men jag valde att inte göra det. Ömheten är inget som påverkar steget än så länge. Jag ska lägga lite mer fokus på excentriska tåhäv som jag slarvat med senaste tiden. Hoppas att det är lösningen.

Nu lite söndagskväll och dags att ladda för en ny vecka - den sista veckan inför semestern!

1 kommentar: