2013-06-27

Bokat flyg för barnen

Ännu en arbetsvecka börjar närma sig sitt slut. Jag har en vecka till av arbete framför mig och hittills har jag inte känt att semestern är nära ... inte förrän idag faktiskt. Dagar går i rasande fart, men det blev tid till lite fikarast och skitsnack denna torsdag. Lite känsla av att saker börjar lugna ner sig och att saker faller på plats.

Faktiskt blev det så pass bra med tid över idag att jag hann ringa och boka flyg åt pojkarna. Det är en sådan där att-göra-aktivitet som jag har haft väntandes sedan ett par, tre veckor tillbaka. Jag har bara inte hittat en lugn stund så pass att jag kommit på att jag ska ringa och sedan kunnat tagit mig tiden till det. Förresten, har jag berättat att jag är ganska engagerad i jobbet och dedikerad mina arbetsuppgifter? :-)

Vi har bestämt att sätta barnen på flyget till Lycksele där de hämtas av farmor och farfar så de får tillbringa några dagar med dem ensamma. På lördag om drygt en vecka så åker jag och hustrun upp med bilen till Malå där stugan ligger. Stugan tillhörde min farmor innan hon gick bort och jag har varit den där stugan i princip varje sommar i hela mitt liv. Det är en sådant ställe som får mig att stressa av och är en perfekt start på semestern.

Midnattsmörker?
Nu längtar jag till den där oasen. Lyssna på vindens sus i tallarna, det rytmiska skvalpandet från stilla vågor som slår in mot stranden. Sitta i en eka stilla och slö-fiska lite - meditera.

En vecka kvar och denna är inte helt slut än!

Idag blev det 5 km igen - hellre 5 km än inga alls! Ännu en sådan träningsdag där hunger och sen hemkomst var nära att sätta stopp för min träningsrutin. Jag springer ju ogärna efter middag. Idag snörade jag på mig mina Merrell Trail Gloves och tränade fötterna och vaderna lite. Det blev 5 km "barfota" löpning i spåret och det brukar kännas i fotmuskulaturen dagen efter. :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar