2013-05-03

Kalaskväll

För en stund sedan ramlade tre glada killar in genom dörren för att fira yngsta sonen. Det är film-pizza-kalas-kväll här. :-)

Först blev det att hälsa på marsvinen och sedan ut på altan för att spela pingis med det lilla pingisbord vi har uppställt där. Under tiden hämtade jag pizza. Nu har de laddat tallrikarna med pizza och snackar för fullt.

Riktigt skönt med fredag - dessa två dagar har varit sega på något vis. Har känt mig trött, nästan så där så att jag tänker att det kanske ändå är lättare att jobba en hel vecka än att ha ledigt en dag sådär mitt i.

Passade på att gå lite tidigare från jobbet idag då det var lite lugnare i kalendern. Det gav mig tid att springa ett snabbt distanspass över en mil innan kalasandet. Riktigt skönt och jag känner mig piggare nu.

Imorgon vankas det 40-års kalas. Jag och hustrun lämnar återigen barnen till morfar och åker till Uppsala och hem på söndag igen. Jag misstänker att denna helg kommer att passera snabbt. 

Väl hemma på söndag blir det nog svårt att fördela tiden. På att-göra-listan står att ställa upp studsmatta, beskära det andra äppelträdet och springa långpass - för att nämna de mest prioriterade. Högst upp på min lista står förstås långpass och jag tror att jag kommer att få det sanktionerat också. :-)

2 kommentarer:

  1. "Sanktionerat" var ett välfunnet uttryck :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ska vara noga med sitt ordvalen i hemmapolitiken! :-)

      Radera