2013-05-09

Barfota och sol

Det är ju verkligen skönt att vara ledig. Extra skönt nu när våren spricker ut snabbt i grönska - bäst att hänga med för det går väl över snabbare än att man hinner bli mätt på detta.

Imorse lämnade jag av äldsta sonen på scouterna. De åker gemensam buss till Malingsbo/Kloten där vårlägret hålls i Skräddartorp tors-lör. Som vanligt kommer det väl hem en skitig och glad kille. Det där med att komma ihåg att byta kläder verkar vara svårt. :)

Här hemma har det fejats. Vi kör lite klassisk arbetsfördelning idag - hustrun putsar fönster och byter gardiner och jag sköter om trädgården med gödsling av gräsmatta och ogräsplock bl a.

Satt en stund i eftermiddagssolen och njöt. Riktigt varmt och skönt var det. Nästan så att jag nickade till lite där i solstolen. Ryckte upp mig bytte om och tog på mina Merrell Trail Gloves. Lite glad "barfota" löpning i spåret hemma för att å utlopp för en del uppdämd energi.

Nu dags att planera kvällens grillning.

2 kommentarer:

  1. Läger, gardinbyte och grillning - japp nu är våren (som faktiskt är misstänkt lik försommar) här!
    Är förexten väldigt förtjust i dina intervalltankar - känns sunt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst går det alldeles för fort med våren?

      Kul att du gillar intervalltankarna. Något jag inte fick med i inlägget är; att om man tränar för att tävla så ska man ju och träna på så sätt som man tävlar.

      Intervallträning passar säkert utmärkt för träning inför tävling 10 km på bana.

      För Lidingöloppet och Stockholm maraton ser jag inte tillämpningen av intervaller... :-)

      Fast jag förstår ju också att rent träningsmässig är intervaller säkert jättenyttigt för fart och syreupptagning.

      Radera