2013-05-30

Redo för maran

Har känt av lite tävlingsnerver till och från de senaste dagarna. Samtidigt finns ett lugn inombords, en förväntan. En förväntan om att kroppen ska vara i form, vara på hugget. Rent mentalt har jag sprungit genom banan flera gånger nu. Försökt återminnas förra årets lätta och tunga perioder, försökt minnas hur jag njöt och hur jag bet ihop ... försökt minnas glädjen och euforin då jag gick i mål.

Medaljen var något att bita i!
Ändå vill jag inte måla upp för stora förväntningar. En hälsena som små-kivas kan slå bakut och sätta stopp. Kroppen kan vara i "o-humör" och bromsa varje steg. En massa saker kan sätta stopp, men jag ska fokusera på det som gör att det lyckas!

Jag känner mig i alla fall så redo jag kan vara. Nu har jag packat det mesta jag behöver ha med mig. I morgon åker jag nämligen till huvudstaden för att hämta ut nummerlapp och njuta av maratonpulsen på Östermalms IP (vill du få tag på mig skickar du ett mail till stenisresa(a)gmail.com så återkopplar jag!). Jag ska strosa runt lite i stan och bara ladda.

Tror att jag fått med allt nödvändigt i packningen. Där finns vaselin för skav-känsliga partier, kirurgtejp för nipplarna, löparkeps och solglasögon, linser och en hel del olika ombyten och tävlingskläderna förstås.

Resten av familjen kommer till Stockholm senare imorgon och vi stannar två nätter på hotell Amaranten. Det ska bli riktigt skönt att vara på plats i Stockholm på tävlingsdagen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar