2012-09-23

På kryssning i spåret

De senaste dagarnas regn har ju inte gjort spåret här hemma så där särskilt tilltalande. Marken är alldeles uppenbart mättad på vatten efter denna sommars generösa regnande.

Det är lite olika det där med hur man ser på vattenpölar och dy. En del bloggare som jag följer älskar ju uppenbarligen när dyn stänker upp över knäna och skorna är riktigt skitiga och dyblöta. Jag tillhör kategorin som gärna ställer in mina skor utan åtgärd när jag kommer hem och ändå har dem i snyggt och brukbart skick dagen efter. Blöta fötter och skitiga skor är inget som tilltalar mig.

Dagens mil sprang jag i sällskap med hustrun i makligt tempo, men vi fick ta till riktigt akrobatiska sidor för att ta oss fram genom spåret idag. Kryssade från höger till vänster och tillbaka, skutta, ta rejäla språng, sikta på stenar och balansera på en och annan spång. Riktigt trixigt och knepigt ... och ändå ganska roligt.

Nej, jag förblev inte torrskodd men heller inte riktigt blöt eller skitig för den delen. :-)

3 kommentarer:

  1. Ja nog är det blött i naturen allt! Jag är glad att jag är en sån där lervällingskramare, rena lekstugan för en sån.

    SvaraRadera
  2. Springer jag med terrängskor så "plaskar jag på". Har jag vanliga skor tar jag också till ganska akrobatiska övningar för att slippa tvätta skorna efter passet :-).

    SvaraRadera
  3. Lite sent svar här från mig, det säger kanske något om hur mina vardagar ser ut.. :-(

    Bureborn, jag hade ju dig i åtanke där ... :-)

    Lennart, kanske läge att jag skaffar mig ett par riktiga terrängskor då... fast det är ju skön att slippa rengöra skor...

    SvaraRadera