2012-09-02

Indien, vila och sömnbrist

I helgen har det varit festligt värre då min svåger gifte sig. Ett bröllop över nationsgränser ... min svåger är ju svensk, men boendes i Oslo och han gifte sig nu med en norska. :-)

Även om de bor i Oslo så valde de att gifta sig här i Sverige, så vi slapp ordna med resa i alla fall. Långt och länge höll vi på och firade. Klockan visade 4.30 när jag lyckades ta mig i säng. Där har vi lite av dagens rubrik - sömnbrist.

Imorgon bär det av på tjänsteresa till Indien och det kommer innebära ytterligare brist på sömn. Fem intensiva dagar. Det blir knappt tre dagar på plats och två resdygn. Landar vid ett på natten mellan måndag och tisdag och flyger hem sent torsdag kväll/natt. Jag brukar sällan få någon kvalitativ sömn på flygningar, så helgens störningar i sömnen lär knappast bättra på sig denna vecka. :-)

Vilan i rubriken kommer sig av att jag inte hunnit träna sedan jag sprang blodomloppet i onsdags och jag kommer inte hinna med att träna under denna resa. Därför blir det vila ända fram till på fredag/lördag.

Jag intalar mig att denna vila är av godo och att kroppen kommer att må bra av att inte träna under denna tid....fast lite störande är det. Lite olämplig tajming, jag skulle ju vilja ligga på lite mer volym i träning nu inför LL. Nu blir det liksom inte riktigt tid att få upp volymen för det är ju snart dags att trappa ner. :-(

2 kommentarer:

  1. Det finns ju ett liv vid sidan om löparlivet också. Allt är inte löpning...En veckas extra vila kan vara det som gör det. Trevlig resa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mathias, allt har gått bra så här långt. :)

      Visst finns det ett liv vid sidan av och det är nog bara nyttigt med ett uppehåll emellanåt. Tror jag får ta LL med lagom ambitionsnivå och se denna första gång som ett sätt att lära mig banan. :-)

      Radera