2012-09-07

Lufthansa strejk

Sitter på Heathrow och väntar på flyget till Stockholm. Fick veta sent på onsdagkvällen (efter midnatt) att flyget hem från Mumbai var inställt på grund av strejken hos Lufthansa. Det märkliga var att ombokning skedde automatiskt till efterföljande flight hos Lufthansa och att denna sedan också ställdes in.

Via resebyråns nödnummer bokades nytt flyg via Bryssel. Som om det inte var nog så skedde denna bokning på en flight som inte fanns (hur är det ens möjligt?). Till sist lyckades jag och kollegan att få varsin plats på två olika flyg, jag via  London och han via Paris.

Så här sitter jag med fyra timmars byte och väntar på att få komma hem....trots allt bara ca 5 timmar senare än den ursprungliga planen, man får vara glad för att få komma hem till helgen i alla fall.

Dock missade jag all möjlighet till sightseeing och shopping. Fick se lite av Indien i alla fall genom fönstret på en luftkonditionerad bil. :-)

Sanningen är den att jag faktiskt blivit bjuden på både lunch och middag där jag fått prova på många olika Indiska maträtter och även fått komma utanför konferensrum och hotell. Det är mer intryck än jag hinner smälta nu under helgen tror jag. Kan konstatera att magen fortfarande är i fin form, peppar peppar....

4 kommentarer:

  1. Jag har också suttit på Heathrow flera gånger. Du sitter på Terminal 5 misstänker jag på de röda skinsäterna vid alla taxfree butiker. Jag har bloggat vid datorerna som finns i mitten :-). Fast du kanske är på någon annan terminal....

    Kör 15-20 km i morgon så kommer det att kännas bra igen. Hoppas att magen fortsätter att vara bra, och otroligt att du bara blev 5 timmar sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, visst var jag på terminal 5. Jag använde mobiltelefonen för bloggning denna gång. :-)

      Skönt att vara hemma nu och jag känner mig i fas igen med nästan 12 timmars sömn under kvällen/natten!!!

      Hoppas på att komma ut och springa idag, men har dragit på mig någon snuva. Oklart om det är förkylning eller allergi... hoppas det inte förvärras. Blir bara snoken ren tar jag mig ut. :-)

      Radera
  2. Så mycket strul, och ändå bara fem timmar senare än planerat. Grattis!
    Håller tummarna för att du inte hittat ngt otrevligt virus ombord på flyget. Världens värsta smittohärd. Mcket värre en en indisk restaurang.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag är nöjd att få komma hem till helgen.

      På flyget mellan Mumbai och London satt jag bredvid ett nyblivet föräldrapar som hade sina två tvillingbarn (bebisar) med sig. Inom 10 stolsrader kunde jag räkna till ca 10 barn under 1 år. Snacka om smittohärd. För inte prata om 9 timmar i doften av småbarnspyor och modersmjölksersättning. Need I say more?

      Radera