2012-09-08

Knäade och lite skitsnack

Då var man igång igen då, äntligen ute i spåret! :-)

Dagens långpass stannade på 16.44 km i 5.05 min/km. Tanken var att jag skulle springa 18-20 km i strax under mitt tänkta LL-tempo på 5.00 min/km. Men se det gick inte. Efter 12 km började vänster knä jävlas, ont på utsidan främst i uppförsbackarna. Stannade och stretchade ITB men det hjälpte föga. Vid 15 km valde jag att vända hemåt snabbaste vägen. :(

Egentligen blev det ett ganska bra pass ändå. Ska fokusera på lite styrka och stretch så jag får ordning på knäet nu. Tid för behandling ska också bokas. Det där knäet har faktiskt gett sig till känna under veckan som varit i helt vanliga vardagssituationer så det kom knappast som en överraskning när det gnällde under löpningen idag.

Så till lite skitsnack.... under Indienresan i veckan så lyckades jag ju hålla magen i lag, dessvärre så var det lite av raka rör nu på förmiddagen. Efter 5 km fick jag så en naturlig paus i löpningen med tillhörande vildmarkupplevelse. Alltid lika spännande med dessa stopp när de inträffar. Idag hittade jag en fin plats med ett nedfallet träd att sitta på omgiven av smågranar och gott om mossa och löv. Fantastiskt. :-)

Allt detta i underbart soligt väder. Körde skräp på förmiddagen och nu väntar gräsklippning. Skönt att man har något att göra.

Lugnt och fint idag
Annars var det förvånandsvärt lugnt i spåret idag. Summa sumarum

6 kommentarer:

  1. Hahaha! Härligt inlägg. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och välkommen hit. Ibland är det ju de där "vardagssituationerna" som gör dagen. :-)

      Radera
  2. Haha! Nödlanding av hög klass!
    Håller tummarna för att knät bara trilskades lite temporärt. Låter inte som du är alltför orolig, så det tar jag som ett gott tecken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte är jag så orolig, det är nog mest sviter av sittande i flygplan och konferensrum. :-) Lite omvårdnad av benen och jag är nog snart bra. :-)

      Radera
  3. Skönt nödstopp! :-)

    Hoppas att det löser sig med knät Stenis. Kolla vad Jim säger om dina höftböjare. Om det är de som är korta så har jag hittat en bra stretch som hjälpte mig när jag fick ont i knät: http://img59.imageshack.us/img59/5344/soffstretch.jpg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag ska definitivt boka en tid hos Jim... har inte hittat någon lucka i min kalender dessvärre. Den där stretchen ser spännande ut, måste testas! :-)

      Radera