2012-09-28

Hakuna matata

Hakuna matata! Det blir en bra dag imorgon! Mycket folk och kanske lite festligt!?

Jag skiter i resultatet och njuter av dagen. Får med mig hustrun och yngsta sonen till Lidingöloppet - vore ju synd om man stod alldeles ensam där ute på fälten på Lidingö. :-)

Känner att jag får förlita mig på min grundkondition och att jag liksom har vilat mig i form nu. Jag fick ju ändå till ett långpass på över 2 mil för 12 dagar sedan där jag lyckade hålla ett snitt tempo på 5 min.

Nu har jag satt ett mål att göra första 15 km på ett snitt runt 5.30-5.40 och sedan öka om kroppen känns bra och annars bara fortsätta på inslagen väg. Om det känns bra så kan jag kanske pressa ner tiden lite på sista tuffa halvan, annars har jag förhoppningsvis krafterna nog att ta mig igenom med bibehållet tempo.

Träning, förberedelse och motivation är mycket nära noll-strecket, men humöret är på topp! Det ska bli riktigt roligt imorgon. SMHI-vädret ser ut att blir bra med 14 grader och växlande molnighet, vågar in te kolla in alternativen.

Vi kanske ses imorgon!?

1 kommentar:

  1. Lycka till! Ta det för vad det är. Tror det är helt rätt att börja lite lugnt för att sedan eventuellt öka.

    SvaraRadera