2012-09-16

Nya skor och långpass

Arbetet tar överhand i min tillvaro just nu. Det är mycket nytt att sätta sig in i och allt jag gör tar ju typ 3 ggr så lång tid som det borde och det känns som om alla prioriteringar blir fel då jag saknar den kunskap om verksamheten som jag behöver. Men det blir bättre med tiden, 5 veckor avklarade nu! :-)

Indienresan efterlämnade en lättare förkylning som höll mig borta från spåret till i onsdags. Då fick jag nämligen hem ett par nya skor.

Kinvara 3

Nya skor måste ju testas. Så jag snörade på skorna och for ut i spåret fast jag fortfarande kände mig lite tung i bröstet efter förkylningen. Kände i hela kroppen att den inte var med mig. Det var tungt att springa och andas så det blev bara en kort vända på 3 km.

Fortsatt vila och ont om träningstid gjorde att jag kom ut i spåret först idag. Känner lite småpanik inför LL och min låga träningsvolym. Fokuserar på långpass nu och det gick ändå riktigt bra idag så nu är jag lugnare. det blev nästan 22 km i 5 tempo. Mycket nöjd med skorna, fötterna smågnällde lite under km 3-8 men sedan var det lugnt.

Nu sprang jag merparten av sträckan (16 km) på asfalt och avrundande med att springa omvägen genom skogen hem. Anledningen till att jag sprang mest asfalt var vänsterknäet som trilskades förra helgen. Det var värst i uppförsbackarna i spåret så jag tänkte att jag skulle springa lite mer flackt på asfalt idag istället. Som tur var så kände jag inte alls av känet denna gång. Riktigt skönt! Det var nog som jag misstänkte - sviter efter sittandet i flygplan och konferensrum under Indienresan. Stretchande och lite styrka/balansövningar har nog också hjälpt upp en del.

Som läget är kommer jag ju inte alls kunna springa LL i 5 tempo som tänk mål utan får nog sänka min ambition till runt 5.15 tempo tror jag. Det viktigaste är att jag tar mig runt ... jag ser detta första LL som ett lärande ... fast samtidigt är det ju helt omöjligt att inte inte måla upp ett mål för sig. :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar