2012-06-19

Rätt val och omseedning

Jag känner att jag gjorde rätt val som satte igång med träningen igen. Tror att min allergi förvillar mig lite just nu - det kan vara svårt att skilja på allergi och förkylningssymptom.

Så i förrgår blev det en lugn 5K jogg i de nya skorna och  igår när yngsta sonen hade fotbollsträning så passade jag på att ta en 5K runda i Rocklundaspåret. Det blev helt oplanerat med gasen i botten. När jag väl satte av så fanns det ingen spärr och så fortsatte det hela vägen runt, på max.

Det var med tung andning och lätt illamående som jag passerade backkrönen. Ungefär mitt i rundan var jag tvungen att stanna och sträcka ut ryggen då jag fick någon sorts låsning mellan skulderbladen - så fick jag hämta andan lite också. :-)




Löpningen var inte vacker på något sätt och med en snittpuls på 180 och ett max på 194 så var den inte heller särskilt njutbar. Vill ju tro att detta ändå var en signal till kroppen om att det nu är slut på långsamma maraton-långpass-mil och dags att bättra på syreupptagningen och farten.

Skickade in mitt resultat från Stockholm Marathon till Lidingöloppets kansli och fick svar igår. Jag är flyttad från startgrupp 8 till startgrupp 4. Hoppas därmed att jag inte behöver springa om fullt så många löpare denna gång.

4 kommentarer:

  1. Lite sugen på Lidingö också faktiskt men kommer kanske prioritera Stockholm halvmarathon två veckor innan. Har i alla fall fått reda på att mitt marathonresultat räcker till grupp 1b på Lidingö, kanske start där nästa år...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se om vi ses där då, det låter inte som om du helt uteslutit LL i år i alla fall? :-)

      Radera
  2. Samma startgrupp som jag - kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad roligt! Då borde det väl ändå inte vara helt omöjligt att ses där i folkvimlet eller?

      Radera