2012-06-01

Anmäld! Roligt möte...

Idag har jag varit i Stockholm för att hämta nummerlapp, tidtagningschip och diverse annat småplock som man fick med sig.

Tog bussen från Västerås till Stockholm och hamnade bredvid en äldre herre (född 42). Vi började småprata lite och det visade sig minsann att han också sprang.

Inte var han någon dålig löpare heller och inte sprang han så värst lite. Denne herre har hittills sprungit 226 maraton och i år skulle han ha sprungit sitt 25:e Stockholm Marathon om det inte varit för att han fått ett diskbråck nyligen.

Så otroligt roligt när sådant här händer. Att få sitta och småsnacka över en timme med en riktig maratonveteran! Jo, förra året fixade han SM på 3.39 - RESPEKT!

Då väderprognosen för morgondagen ser riktigt dålig ut så blir det långärmad tröja imorgon. Sätter på mig en vit keps och funderar på att dra på ett par vantar också. Eventuellt drar jag även på denna tröja över den långärmade....


... jo, jag passade på att anmäla mig till nästa år. Det kan finna viss risk att jag inte anmäler mig om jag ska vänta till efter morgondagen. Bäst att jag anmäler mig igen innan jag vet vad det är jag har gett mig in på. Morgondagens lopp är ju ren träning inför 2013! :-)

Då är det bara benen kvar... långa tights eller 3/4-tajts. Jag lutar åt att få låta vaderna luftas, jag är inte den frusna typen. Tror jag kommer packa ner alternativet så att jag kan byta på plats innan start.

Taggad och tokladdad är jag i alla fall!!! Det här ska bli roligt trots det bistra vädret.


2 kommentarer:

  1. Lycka till i morgon! Ser du mig så hälsa!

    Sjlv kommer jag att springa i korta tights, kompressionsstrumpor, långärmat åtsittande tröja med Vallentunas tävlingslinne ovanför. Jg har inte bestämt mig för keps (som skydd mot regn ännu) men vi får se....

    Ta med dig en svart sopsäck också som du kan trä över huvudet i startfållan. Det blir kallt där annars :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och lycka till själv som farthållare! Jag kommer definitivt och hälsar om jag ser dig.

      Jag köpte en keps idag för 149 kr och tänkte att jag kan kasta den om den irriterar. I bästa fall så slipper man lite regn i ansiktet och kanske kan den värma lite också om det behövs.

      Sopsäcken är klippt och nedpackad. :-)

      Radera