2012-06-20

Ett litet "äntligen"

Jag tycker att jag har varit ganska ståndaktig denna vecka avseende min arbetsmoral. Det är ju snabb nedräkning på jobbet nu och idag var egentligen den sista regelrätta arbetsdagen. Idag sken solen lite för bra för att det skulle bli full arbetsdag dock. Imorgon förmiddag blir det ett sista arbetsmöte och sedan är det avtackningslunch. Känns lite som om jag mentalt skjuter upp tanken på att det är slut på denna anställning och dessa 11 år nu - kanske kommer jag bli brutalt medveten om det imorgon.

Pallrade mig i alla fall hem tidigare idag och for ut i spåret. Jag hade siktet inställt på ett milpass. Det var länge sedan sist nu, en hel månad sedan faktiskt, 18 maj. Då sprang jag 11,5 km i blandat tempo med ett snitt på 5.34.

Idag blev det ÄNTLIGEN en snabb milrunda, kanske lite för nära inpå min snabba 5K runda för två dagar sedan. Men eftersom det kändes så bra så trampade jag på i lite samma anda som sist fast med något snäpp lägre tempo. Snittet idag på 10K blev 4.46 min/km med en snittpuls på 178. Klart mycket behagligare och njutbarare än 5K rundan. :-)

Känner att det är roligt att höja tempo nu, samtidigt växer åter en längtan att fara ut på ett lite lugnare långpass. Längtan efter att lunka ut på en 18-22 km runda har växt så pass att min hjärna redan har planera in det till på söndag. Får se hur det blir, men jag tror att jag ska vila benen nu några dagar över midsommarfirandet ... det var den där varningssignalen om när allt känns lite för bra.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar