2013-07-24

Fortsatt varmt...

Inte helt oväntat fortsätter franska rivieran att erbjuda sol och värme. Här solas och badas mest hela dagarna. :-)

Igår var vi in till Antibes en sväng och åt middag på en mysig restaurang i gamla stan. Idag tog jag mig an ett milpass på sena eftermiddagen då värmen börjat dala neråt. Tror temperaturen hade gått under de trettio när jag sprungit klart. Gick ut första halvan i ca 4.30 och tog det lättare hem i maraton tempo, 4.50.

Jag springer fram och tillbaka längs kusten, men idag gjorde jag även en avstickare in mot land längs en kanal som tydligen heter Canal la Siagne.

Fortsätter "lata" dagar med sol, bad och löpning. :-)

2 kommentarer:

  1. Semesterlöpning i 30-gradig värme... hm? Tror faktiskt jag föredrar min variant - 5 grader och regn.
    Men den franska maten skulle jag däremot gärna sätta tänderna i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog tar värmen hårt, men det går ändå ganska bra måste jag säga. Maten är bra - det har blivit mycket fisk och skaldjur för mig här ... för att inte tala om baguetter... :-)

      Radera