2012-08-06

Backintervaller idag

Det är glest mellan blogginläggen nu, med träningen står det bättre till. Jag kör på med mina träningspass, dock utan större plan. Sista semesterveckan har börjat och jag kan bara konstatera att det inte alls blivit träning på den nivå som jag kanske hade tänkt mig.

Efter Stockholm Marathon hade kroppen svårt att komma igång och efter vila så följde en period där jag hade problem med högerfoten. Detta till trots har jag de senaste 60 dagarna lyckats hålla ett snitt över 2 mil i veckan. Någon riktigt löparhunger har jag inte känt, men de senaste veckorna har ändå en tillfredställelse infunnit sig när jag väl kommit ut.

Idag körde jag mitt tredje backintervallpass någonsin. Jag har skrivit tidigare om hur intervaller inte är något för mig och ändå så har jag planerat att springa just backintervaller inför Lidingöloppet. Det är skönt att känna pulsen öka och benen stumna, det här med backintervaller börjar ge lite mersmak :-)

Jag har kört en del styrketräning här hemma också med fokus bålstyrka. Lite blandad styrketräning av okända muskler har det också blivit ... trädgårdsarbete. Det har grävts om i och satts upp nya kompostlådor, lagats gräsmatta, grävt om och planterat i rabatter samt högtryckstvättat plattor och lagt dessa tillrätta samt mycket annat. Ont i kroppen är bara förnamnet...

Men det är riktigt skönt att röja runt i trädgården när vädret är så växlande som det varit. Sol och skugga omvartannat och en lite regnskur då och då. När man är ute trädgården kan man liksom ta vara på sommarvädret. Man kan ju inte vara i spåret hela tiden, eller?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar