2012-08-01

15 år idag

Det blev långpass idag - allt kändes bra efter att jag provsprang milen senast. Den milen blev den 5:e träningsdagen i rad och någon sorts rekord för mig som bara springer max 3-4 spridda pass i veckan. Nu var ju dessa 5 pass inte jättetunga, men det kändes som om det var dags för lite vila ... när allt känns så där bra...

Efter 3 dagars vila (egentligen bara 2 då jag arbetade hårt i trädgården igår) så körde jag alltså ett långpass i högt tempo - det blev nästan 19 km i 4.44 km/min. Låter kanske för bra för att vara sant? Jo, lite för bra är det. Jag tog vätskepaus hos svärmor efter 5km och dessutom ett par fotostopp. 15 minuters paus totalt vilket ger ett snitt på 5.30 min/km om man inkluderar denna tid.

Idag är det 15 år sedan jag och älskade hustrun förlovade oss. Det blir ju inte att vi firar förlovningsdag så där värst utan fokus ligger mer på bröllopsdagen. Passade på att springa förbi kyrkan där vi vigde oss och tog ett par kort där. Det blev en lite dyster bild då solen lyste med sin frånvaro. (Orkar inte mixtra med bilden :)


På fälten mellan Hökåsen och Tillberga utanför Västerås där kyrkan ligger finns denna plana långa cykelsträcka där jag idag fick till ca 800 m i 4.00 min/km utan att alldeles jobba ihjäl mig (hade ju fått foto-vila innan!). :-)


Känns riktigt skön att hålla detta för mig rätt höga tempot under så pass lång sträcka och den senaste tidens våndan över saknad löparglädje och högt tempo är nu som bortblåst.

Vädret följde det svenska snittet med växlande molnighet - ömsom sol, ömsom regn, medvind och motvind (har förvisso lite mindre med vädret att göra), men mest uppehåll och sköna 18-19 löpargrader.

1 kommentar:

  1. Nämen, grattis till förlovningsdagen! Kul att du uppmärksammar det :-).

    SvaraRadera