2013-02-17

Planer för året

Startade dagen med ett distanspass på nästan 14 km i 4.50 tempo. Det var riktigt skönt och jag fick springa och le lite för mig själv. Ändå tog det tid att komma ut - gick runt i träningskläderna här hemma, drack en kopp kaffe och stretchade lätt. (Väldigt stel i kroppen efter bilkörning och slalom!)

I mitt förra inlägg lovade jag att delge lite planer för året. Jag känner att jag ännu inte kommit rätt i prioriteringen mellan min tid till träning och jobbets anspråk på min tid. Ambitionsnivån blir därför mest att springa lopp för att det är kul och för att ha något träningsmål - utan prestationskrav på tider.

Har skrivit tidigare att Stockholm Marathon är klart. Jag anmälde mig dagen före premiärloppet förra året då jag ännu inte visste vad som väntade. :-)

Därefter har jag hunnit anmäla mig till Premiärmilen och Lidingöloppet också. Förra året kunde jag inte springa Premiärmilen då vänster hälsena var tjurig - det var ju ren lycka att jag fick ordning på den inför SM.

Lidingöloppet blev inte alls som jag hade hoppats då jag gav träningen på tok för lite tid pga det nya jobbet. Jag hade egentligen inte tänkt springa LL i år, men efter lite Twitter-utmaning och under lätt berusning så anmälde jag mig. Det var lite utav samma förutsättningar som fick mig att springa SM förra året. :-)

I familjen har vi också planer på att springa Blodomloppet tillsammans i år igen. Jag vill gärna springa Mälarenergi stadslopp här i Västerås också. Förr året låg det helgen efter SM och det var därför inte möjligt att springa så nära inpå.

Sedan finns det tre lopp till som jag har i åtanke men inte kollat upp förutsättningarna för. Det är VasaStafetten med kollegorna på förra jobbet, Black River Run som gick för första gången förra året här i Västerås och sedan Runrundan i Vallentuna. Jag har liksom ingen aning om och när dess lopp går av stapeln. VasaStafetten förutsätter ju också att jag blir tillfrågad att springa...om det nu blir något lag i år.

Planeringen fortsätter, kan bara hoppas att min prioritering av träningen också fortskrider.

 

4 kommentarer:

  1. Bra pass!
    E-man ställer tyvärr in Vasastafetten i år. Vi ska iväg till Silikondalen allihopa och är borta just den helgen.
    /Christer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tycker ni har lite konstig prioritering. ;-)
      Då vet jag att jag kan stryka det ur planerna. Såg också att Black River Run ligger helgen innan LL...lite för nära inpå tror jag. :-(

      Radera
  2. 4:50-tempo i 14 K med ett leende. Inte dåligt hörru, så här i mitten av ett moddigt februari!
    Twitter och alkohol - en livsfarlig kombo. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns faktiskt riktigt bra i kroppen trots att frånvaro av rutin och kontinuerlig löpning. Kanske kroppen mår bra av lite vila emellanåt helt enkelt?

      Twitter och alkohol... crazy! Living-on-the-edge-Andreas... :-)

      Radera