2013-02-24

Nöjd

Idag är jag riktigt nöjd.

Åkte med yngsta sonen på bandyträningen denna morgon och hade förberett löparkläderna kvällen innan. Ombytt och klar så stod jag halv åtta på morgonen redo att springa långpass. Min tänka plan för dagen var att gå ut lugnt och sakta öka till mitt planerade marathon-tempo runt 5 min/km. Eftersom jag inte haft någon regelbunden träning senaste tiden och därför inte någon större volym så hade jag inte tänkt något längre än 15-16 km.

Förra våren när jag var sjuk kring jul och nyår och lite halsont i januari så råkade jag ju dra på mig problem med vänster hälsena då jag ökade på träningsvolymen alldeles för snabbt. Bäst att hålla igen nu tänkte jag - dessvärre kan jag inte vara så nöjd med mig själv i det avseendet. Mitt långpass idag blev nästan 19 km.

Det som gör mig så nöjd är att jag mår så bra i kroppen efter detta långpass. Hade det inte känts bra så hade jag stannat vid 15 km idag, men det behövde jag inte. Tvärtom sökte jag lite omvägar för att dryga ut min löprunda. Genomsnittstempot på 5.06 min/km är också något jag är nöjd med. Jag inledde som planerat lugnt och avslutade med några kilometer under planerat marathontempo. Hann med att se sista 40 minutrarna på grabbens träning också.

Att få den ironiska kommentaren från grabbens bandytränare att "ditt löpsteg är alldeles för lätt, det är inte ok att ha ett sådant löpsteg", det gör ju också att man får lite bra känsla. Tack för den kommentaren! Funderar faktiskt på om jag skulle ta och filma när jag springer någon gång. Det är så svårt att veta själv hur man springer rent tekniskt och vad man bör förbättra - idag var steget i alla fall lätt.

Bullbak hör inte vanligheterna i vårt hus

Med mycket bra energi idag så blev det en vända till Västanfors i Fagersta också för att se äldsta sonen spela sista match i den Cup han spelat i helgen och sedan hem för att baka bullar. Jag kan inte minnas senast det bakades bullar i det här huset, men det måste vara minst 3-5 år sedan.

Nu ska vi peta i oss lite bullar och ta lite lugn söndagskväll med film här. Pojkarna har bestämt att vi ska se Men in Black 3 - inte mig emot! :-)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar