2012-07-05

Timmerlastbilar och mygg

Just nu befinner jag mig i Norrland. Norrland är stort, jag befinner mig i Malå i Västerbotten och njuter av tillvaron i mina föräldrars sommarstuga.

Springer lite i skogen här på stigar längs kraftledningsgator och över det gamla flygfältet. Annars får man mest springa längs landsvägen vilket inte är alldeles trevligt då timmerlastbilar blåser förbi i 80-90 knyck.

Bortsett från timmerlastbilarna (och att det är lite mer mygg och knott i år än de senaste 5 åren) så är det mesta helt underbart här.

Ljuset, tystnaden och den friska luften är så avstressande. Livskvalitet!


Tog den här bilden vid midnatt när jag gick och lade mig häromkvällen. Önskar att jag hade haft en riktigt bra systemkamera istället för bara mobilen. Det går liksom inte att fånga de fantastiska färgerna i nattljuset och månens spegling på vattnet. Men jag tror bilden ändå ger en förnimmelse om hur det var.


Två glada storfiskare njuter också av tillvaron med dagens storfångst i sina händer. :-)

Hoppas ni har en skön sommartillvaro där ni befinner er!



2 kommentarer:

  1. Åh! Är du uppväxt där? Själv bodde jag ett par år i Skellefteå. Med norrlnadsmått mätt nästgårds till Malå. Vilt och vackert. På sommaren. Rena döden på vinten. Tyckte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skellefteå är definitivt nästgårds. Jag är inte själv uppväxt här, men min far är det. Jag har halva släkten här uppe och har tillbringat i stort sett alla somrar i dessa trakter. En till två veckor på sommaren och kanske en vecka tidigt på våren med skidåkning räcker gott för mig. Skulle nog inte heller klara vintern tror jag. :-)

      Radera