2013-08-07

Lite backe igen

Gårdagens resdag gick riktigt bra. Det blev en lång resa upp till Sollefteå. Från Sundsvall till Kramfors så var tåget ersatt med buss, men tiderna hölls så jag kom med den anslutande bussen till Sollefteå.

På hemvägen just när jag svängde ut på E4:an igen så blev jag dock inte så lite irriterad en stund när jag plötsligt skådar...

Inte nu igen!

Kör in på en rastplats och kollar kylarvätskenivån. Tråget var praktiskt taget tomt och långt under min-gränsen. Jag ringer verkstaden i Sollefteå igen och får till svar att jag ska köra till Volvo verkstaden i Härnösand - det ska inte vara några problem. :-)

Väl där letas efter läckage men inget hittas. Man konstaterar att det måste ha varit kvarvarande luft i systemet som gått ut och de fyller glatt upp med ny kylarvätska och skickar iväg mig igen. Jag kom hem utan flera varningar så allt verkar vara i sin ordning.

Ikväll blev det backintervall för mig, det var längesedan jag sprang backintervaller. När jag sprang iväg så poppade den där tanken upp i huvudet ... "backintervall". Varför inte? Det blev ett skönt pass i spåret här hemmavid, ett pass som redan känns i benen.


Jag har haft två vilodagar sedan söndagens lätta långpass. Då sprang jag sköna 16 km i 5.10 tempo i härligt sommarväder. Just nu är det verkligen härligt lummigt, frodigt grönt i spåren här hemma.

Däremot har jag besvär med vänster hälsena igen. Tror att det har mest med spänningar att göra, jag är stel. Fick stretcha flera gånger under mitt långpass och det hjälper lite. Sista stretchningen under passet var utförlig och då kände jag nästan inte av hälsenan efteråt.

Men jag blir stel igen och idag kände jag också av hälsenan. Det där stör mig lite för det kommer och går men blir aldrig helt bra.

1 kommentar: