2012-03-23

Vobbar

"Vobbar" är ett vedertaget begrepp bland de av mina kollegor som har småbarn. Idag vobbar jag - jag jobbar hemma och tar hand om yngsta sonen som varit sjuk hela veckan.

Liksom förra veckan har jag rest till kund 3 dagar denna vecka och jobbat ganska många timmar så varje arbetad timme denna fredag är lite av bonus kan man säga. Kommer därför inte jobba heldag idag.

Passade istället på att njuta av det helt fantastiska vädret och for ut i spåret här hemma. En 2,5 km slinga som är nästan helt torr nu - underbart att springa på lite mjukare underlag. Med transport till och från spåret så blev det ca 15 minuter och 3,2 km idag (4:42 min/km).

Har tydligen tappat lite av rutinerna då jag var tvungen att stanna två gånger för att knyta skorna, först vänster och sedan höger sko. Jag brukar alltid göra en extra knut med öglorna för att försäkra mig om att de inte går upp under löpning, men inte idag inte. :-)

Utebliven premiärmil får kompenseras med premiärgrill ikväll istället!

Hoppas du får en skön fredag!

2 kommentarer:

  1. 15 min i 4:42-fart gillade jag. Det var ett fall framåt!

    Snygg layout du har ordnat på bloggen :-). Jag tycker att det blev bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tyckte det var lite mycket grått här. :-) Får se hur långvarig denna inställning blir. Egentligen labbade jag lite med olika lösningar för datumformaten i kommentarerna. Det stör mig att datum formateras olika överallt.

      Med löpningen går det helt klart bättre och framåt. Snart kanske jag kan räta ut det där frågetecknet i bloggtiteln. ;)

      Radera