2012-03-24

Sällskap i spåret

Idag fick jag göra äldsta sonen sällskap i spåret (han som fyllde 11 år förra helgen). Han säger att han vill träna löpning nu när bandysäsongen är slut. Så när vi var nere på stan för lite ärenden på förmiddagen passade vi på att köpa ett par löpartights till honom. Allt som kan göra löparupplevelsen bättre är värt sitt pris. :-)

Nu är vi just hemkomna från spåret - vilket helt fantastiskt väder det är idag. Helt underbart att få jogga lätt längs spåret genom skogen. Jag tycker det gick riktigt bra för grabben på hans första runda för säsongen. Det blev 3,2 km utan paus på 21 minuter och han hade håll hela vägen men klagade inte för det.

I bilen när vi for ner på stan så sa han sig sikta på att springa milen på 1 timme inom två månader. Det låter som ett tufft mål sa jag och lovade honom någon form av belöning som kanske en träningsklocka eller liknande om han lyckas springa milen på 1 timme lagom till Stockholm Marathon. Det är inte på något sätt ett omöjligt mål tror jag, men han lär nog få lägga ner lite tid och springa minst ett par löpturer i veckan om han ska nå dit.

Lite stressad börjar jag dock bli då Stockholm Marathon närmar sig med stormsteg. Imorgon tror jag att det får bli lite lågintensiv träning i form av långpromenad igen. Siktar på att göra om förra promenaden och komma ut i minst 3 timmar imorgon. Hoppas att hälsenan accepterar det.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar