2012-03-16

Äntligen fredag

Ja, äntligen fredag. Passar på att ta till vara denna dag, kroppen tycker visst att jag ska upp tidigt idag. När man vaknar pigg och klockan visar 4:30 så blir jag nästan lite irriterad. "Vad ska det vara bra för? Nu när jag inte behöver gå upp tidigt?". I tisdags klev jag upp kl 4 för att resa till kund och då måste man ju gå upp tidigt, men idag?

Känner mig pigg idag i alla fall och det kanske är energi jag fått av solen de senaste dagarna. Nu har jag i och för sig inte kunna njuta så mycket av den. Kanske är det för att jag sov 9 timmar natten mot torsdag, var totalt sänkt.

Det har varit tyst några dagar nu, mycket jobb helt enkelt som tagit överhanden. Faktum är att jag egentligen har jobbat klart mina timmar för denna vecka och skulle kunna vara ledig idag. Om kroppen varit frisk både från förkylning och i hälsena så hade jag tagit ledigt och sprungit långpass idag, det får bli ett mentalt sådant. Låt oss säga 24 km i 5.30-tempo, i solskenet med start kl 10?

Ja, det är statusen... fortsatt frustrerad och smått uppgiven. Halsen är inte bara "lite irriterad" den är sämre med hosta och slem. Jag har slarvat med excentrisk träning i några dagar nu och då har hälsenan börjat kännas av när jag går - märkligt. Undra om jag borde ta mig iväg och få den kontrollerad med ultraljud eller så? På det hela känns det som en dålig trend just nu. Försöker intala mig att det blir lite sämre innan det blir bättre igen.

I helgen blir det 11-årskalas för äldsta sonen. Och efter det mentala långpasset idag så blir det mental vilodag lördag och sedan springer jag också mentalt en lite snabbare 15 km runda på söndag, kanske 4.50-tempo?

Undra om mentalt visualiserad träning påverkar kroppen fysiskt? Drömma kan man ju alltid!

Ha en skön fredag där ute!

2 kommentarer:

  1. "Det är tanken som räknas", kanske kan gälla för löpning också? :-)
    Förstår att du är frustrerad. Stackare! Det tycks vara en otroligt seg form av förkylning som går, flera på jobbet hostar och hackar för tredje veckan i rad.
    Jag röstar för att du tassar iväg och får hälsenan kontrollerad av expertisen. Är den svullen förexten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken räknas men den kanske inte gör så stor nytta på löpningen, men tack för omtanken! :-)

      Hälsenan är inte svullen vad jag kan se och jag känner inget konstigt när jag masserar och jämför med den andra. Det ömmar dock fortfarande från 1 cm ovanför hälfästet och ca 4 cm upp. Det ömmar inte så mycket när man trycker rakt bakifrån, men däremot när man klämmer ihop från sidorna.

      Jag kanske bara känner efter för mycket...

      Radera