2012-03-21

Ett rehabpass till

Är ute och reser igen, 3 dagar på plats hos kund. Det är sådär lagom roligt att bo på hotell, så det är lika bra att fylla ut tiden med arbete. Jag har i alla fall med mig träningskläderna om jag skulle få ett ryck att träna, vilket jag fick ikväll. Gick ner till hotellets träningsrum för att köra lite styrka och trampa cykel, men det var lite väl mycket folk i lokalen ikväll.

Som tur är hade jag även packat ner löparkläderna denna gång och for ut på ett kortare pass. Gjorde som senast och sprang 2,5 km på drygt 11 minuter. Jag har lite svårt att hålla igen, viljan att skutta fram var större än den sunda tanken att hålla igen. Första kilometern sprang jag på 4:15, därefter lugnade jag ner mig lite. :-)

Nu är i alla fall tid bokad hos naprapat. På måndag vid lunchtid vet jag förhoppningsvis mer om statusen på hälsenan och mina ben. Under dagens löpning kändes det dock inte speciellt konstigt i vänsterbenet såsom det gjorde senast. Hälsenan ömmar fortfarande till och från, men smärtar i alla fall inte även om jag känt av den lite mer nu de senaste dagarna.

2 kommentarer:

  1. Ok, du kör också rehab, med hälsena och löparknä ser jag på dina länkar. Nu är du med på min lista över bloggar jag följer. Premiärmil i helgen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du kikade in här, välkommen!

      Jag har inte haft några jättestora problem med mitt knä, lyckas hålla det i schack med ITB-stretch som tur är.

      Hälsenan är det jag kämpar med och jag har konstaterat att det inte blir någon premiärmil för mig helgen dessvärre. Det är bara att kämpa på med rehab och hoppas att få komma igång igen med träning inför primärmarathon 2:a juni. :-)

      Radera