2012-03-05

Förtappad och förslappad?

Jo, det känns att man är utestängd från de löpandes himmelrike. :-)

Stundom tar jag det med ro och tänker "inget ont som inte har något gott med sig", men så kommer också de där stunderna när det börjar krypa i kroppen och jag känner att jag nästan klättrar på väggarna.

Den tänkta alternativa träningen har fullständigt uteblivit på grund av förkylningen som kom över mig och fyllde upp bihålorna. Det kanske är lika bra att ta det i samma veva när man ändå inte kan springa? Hoppas verkligen att man får tillgodoräkna sig denna förkylning. Undra om man behöver lämna in ansökan om frikort hos löpargudarna eller om det räcker med att yrka avdrag senare när man känner att en ny förkylning är på gång? Någon som vet?

Nu är det i och för sig inte någon dunderförkylning. Det är ju nästan bättre när man blir riktigt sjuk så man få stänga in sig i sovrummet i några dagar. Att bara gå och vara hängig ökar ju bara på irritationen över att man inte kan var ute och springa.

Förslappad är jag ju kanske egentligen inte för degigheten i skallen har ju troligen mer med förkylning att göra än med utebliven träning. Intalar också mig själv att vågens felaktig trend än så länge uteslutande har med kolhydratbalansen och påfyllda glykogendepåer att göra.

Det blev i alla fall en kortare promenad i solen med hela familjen under lördagen. Åtminstone för mamman och pappan då pojkarna istället valde att cykla.

Måste fundera lite mer på det där goda som detta skulle föra med sig ... är det insikten och erfarenheten av ömmande hälsena mån tro? Bloggen i sig är ju förvisso ett resultat av detta - det höll jag på att glömma!

Status på hälsenan? Jodå, den är mycket bättre, så pass att den inte känns av alls till vardags och inte heller under den excentriska träningen. Vid massage av hälsenan så ömmar den fortfarande lite och även när jag provar löpsteg på framfot.

Så där ja, skönt att få skriva av sig lite - nu känns det bättre.

2 kommentarer:

  1. Förkylningar är jobbiga. Jag känner igen den där irritationen. Du är snart frisk, och ju bättre tränad du blir desto mindre sjuk kommer du att vara :-). Det bara är så..... :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst är det så att man både är friskare och mår bättre om man får röra på sig och det är snart dags igen! :-)

      Radera