2012-03-09

Två steg framåt ett steg bakåt

Nej, jag har inte börjat dansa. Egentligen har jag inte mycket att säga. Hälsenan har inte klagat sedan träningspasset och det är ju bra! Det känns faktiskt riktigt bra. Förkylningen har däremot återkommit, kanske ett resultat av att jag tränade lite för tidigt. Har ont i halsen igen, attans vad detta var ihärdigt. Snart börjar jag nästan misströsta.

I helgen är det sista rycket i bandyn för grabbarna. Mälarenergi Cup imorgon för yngsta grabben och på söndag Bandy Party för äldsta grabben. Det där med Bandy Party var något nytt, det är VSK Bandys flicklag som bjudit in pojkarna till gemensam bandyavslutning. :-)

Nu hoppas jag att halsen blir bättre snabbt så att jag kan komma ut på mitt andra rehabpass på två minuters löpning. Förra måndagen var det tänkt att jag skulle följa med en kollega till nJoy och prova på Box, men det satte ju förkylningen stopp för. Nu hoppas jag bli bra under helgen och kunna prova på Box nu på måndag istället. *skeptisk*

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för en icke gnällande hälsena i fortsättningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas att också jag ska gnälla mindre i fortsättningen! ;-)

      Radera
  2. Jag tycker det är så intressant att läsa om hur du hanterar dina besvär. Jag hade själv besvär i börja, och jag fick lära mig hur kroppen fungerade, vad de olika "smärt"-signalerna kroppen gav betydde, om jag var tillräckligt frisk för att träna osv, osv...

    Det kommer att ge med sig. Jag tycker du gör det här bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa saker är ju svåra att lära av andra och just detta är väl en sådan erfarenhet man måste skaffa själv.

      Jag har ju läst hur mycket som helst om nybörjarproblemen och hur man undviker dem. Men det går liksom inte att relatera till den kunskapen när man inte har något att sätta det i relation till.

      Dessutom tror jag nästan att detta med hälsenan är ett nödvändigt steg för stärka upp den. Bryta ner och bygga upp...intalar mig själv det så känns det bättre. :-)

      Radera