2012-03-18

Rehabpass 4

Detta med förkylning börjar kännas som lite av ett normaltillstånd nu, förnuftet säger ju att jag borde ta det lugnt till jag är bättre. Samtidigt känns det som att jag är mer frisk än sjuk - märklig balans och kombination. Om man kan tala om intuition i detta sammanhang så inbillar jag mig att kroppen tycker att det är ok att träna så pass lätt som jag ändå gör.

Efter 10 minuters uppvärmning bar det iväg på rehabpass nummer 4 som hade måltiden 8 minuter. Solen tittade fram och jag fick idén att springa upp till 2,5 km spåret för att kolla läget där. Finns en cykelbana som skär rätt igenom spåret och gör det möjligt att vika av hemåt tidigare.

Spåret var skapligt, enstaka fläckar med is/snö och bara riktigt blött på ett par ställen. Om man ger det en vecka till så är nog underlaget skapligt bra. Löpningen gick bra om man ser till hälsenan, den gjorde sig hörd något i början av löpningen men var tyst större delen av tiden.

Däremot börjar jag fundera på om allt står rätt till i vänster ben i största allmänhet. Det känns som om nedslaget med vänster ben och fot känns så mycket stummare än höger. Svårt att beskriva känslan, kan vara en kombination av rörelser i ben och fot som inte harmonierar - det känns som om fotbladet är stelt och inte fjädrar tillsammans med benet ... eller hur man ska säga. Hälsenan som är dålig ändå?

Jag har upplevt att vänster ben varit annorlunda tidigare också, men då har jag mest tänkt att jag varit svagare i vänster och att det skulle ge sig med tiden. Undra om det kan vara något annat som jäklas och som gett upphov till problemet med hälsenan... å andra sida borde jag ju inte blir bättre i hälsenan nu om inte problemet vore åtgärdat.

Kanske läge att rådfråga och söka hjälp hos expertisen ändå... fast jag vet hur jag är, kanske väntar lite och ser hur det utvecklar sig i stället.

Så här med en vecka kvar till Premiärmilen så kan jag lugnt konstatera att premiären på den milen får vänta.

2 kommentarer:

  1. Hm? det där låter lite mysko. Varför vänta? Tassa iväg till ngn idrottskunnig naprapat. Det kan ju aldrig skada. Fast det kostar iofs en slant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, nu har jag bokat in en tid.

      På måndag vid lunch vet jag förhoppningsvis mer. Det behöver kanske inte blir så dyrt heller - kommer eventuellt undan med 100 kr pga landstingssubventionering vid första besöket. Det får å andra sidan kosta vad det vill bara jag får vettiga svar.

      Radera