2016-03-10

Sportlovsledigt

Det har varit tyst här på bloggen igen och det var medvetet. Jag valde att göra blogguppehåll under sportlovsveckan då vi åkte utför i Björnrike. Väl hemma igen har det varit fullt upp och det var först ikväll jag kom ut på en löprunda igen. Under vecka i Björnrike tog jag även löpledigt - tror det är bra med vila ibland och min kropp är inte helt van med utförsåkning så det tar rätt bra på vader, lår, rumpa och mage. :-)


Veckan bjöd inledningsvis på riktig bra väder, sedan blev det mulet och under ett par dagar väldigt blåsigt. Sammanlagt var det ändå bra väder - man kan ha bra mycket sämre väder.

Provade att köra med min utförsåkning med min träningsklocka igång. Den har ett utförsåkningsläge där den räknar varje utförsåkning som ett varv och pausar automatiskt i liften.

Lördag förmiddag var sista dagen och avslutades lite trist med att hustrun vred sitt knä illa, inget brutet men rejält svullet och ont. Det hade snöat mycket under natten och temperaturen låg runt nollan vilket ledde till att backarna blev rejält uppkörda och snön packade ihop sig till något som närmast liknade puckelpist.

Väldigt roligt i alla fall!

Kvällens löptur kändes skön, men knappast lätt. Lite seg i kroppen - dags att komma tillbaka till rutinen igen.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar